The Splendor of Moscow and Shanghai: A Comparative Study of Russia’s and China’s Luxury Markets, Middle Classes and Consumer Behavior

Sophia Wang

Resumen


In recent years, China’s and Russia’s middle classes have been mushrooming in size and appetite for fine goods, feeding the global luxury industry. While sharing many similarities, such as a common authoritarian, communist heritage, China’s and Russia’s consumers are marked by differences, social, cultural and economic. This research endeavor will flesh out these differences and similarities in a multicultural, multifaceted and necessarily multidisciplinary fashion. This paper will explore the capabilities and preferences of Russia’s and China’s rising middle classes, as well as variables affecting consumer behavior, in a comparative study. Given the breadth of the subject matter, this research paper draws from a variety of sources in political and economic history, economic theory, macroeconomic evidence, cultural, psychological and sociological concepts, and news media.


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Orientando Temas de Asia Oriental, Sociedad, Cultura y Economía. Año 10. Número 20. Abril-septiembre 2020. Revista semestral editada por la Universidad Veracruzana a través del Centro de Estudios China-Veracruz (Centro de Estudios APEC). Lomas del Estadio S/N, Zona Universitaria, C.P. 91000, Xalapa, Veracruz, México. Tel. +52 (228) 8 42 17 00, extensiones 12136, 11687 y 11689. Página web: orientando.uv.mx Editora responsable: Lucero Mercedes Cruz Porras. Reserva de derechos al uso exclusivo del título: 04 – 2010 – 102012320200–203, ISSN 2007-5723, ambos otorgados por el Instituto Nacional del Derecho de Autor. Difusión y soporte digital vía internet a cargo del Departamento de Desarrollo de Software Académico de la Universidad Veracruzana. Av. de las Culturas Veracruzanas No. 1 Col. Emiliano Zapata. C.P. 91090.

                                                                               

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